الخميس، 19 يناير 2012

وفّــــر دمعك

وفّر دمعك
................
وفّر دمعك
أنا مش عايزك
تبكي عليّ
أنا عايزك تبكي
على نفسك
على غدرك
على ظلمك ليّ
...........
عايز بعدي
ترفع راسك
بين الناس
وتشرب كاسك
وانت الظالم
واكل ناسك
كل حياتك
أذى وأذيّه
أنا مش عايزك
تبكي عليّ
.........
طول منا عايش
تصنع همّي
ابن وعاق
لأبويا وأمّي
من غير ذنب
تسفك دمّي
هيَّ دي هيَّ
الأخويّه..؟؟
أنا مش عايزك
تبكي عليّ
............
أرحام تقطع
ولا بتواصل
حق بتنكر
شرّك واصل
إني  أسامحك
تحصيل حاصل
حقّي وهخده
يوم بإديّه
أنا مش عايزك
تبكي عليّ
............
إنت عارف
إنّي بسامح
قبل ما أموت
ممكن نتصالح
لكن مر العمر وعدّى
وانت بتنطح وبتتناطح
تقتل من غير
حق وديّه
أنا مش عايزك
تبكي عليّ
........
ما تمثّلشي
إن إنت حزين
اللي عملته
سلف أو دين
خللي دموعك
جوه العين
ياللي هواك
دمع عنيّ
أنا مش عايزك
تبكي عليَّ
.............
عدّى العمر
كلّه وفات
أملي ف عدلك
زرع ومات
عمري ما قلت
كلمة هات
ولا حبيت
العطف عليَّ
أنا مش عايزك
تبكي عليَ
...........
عشت حياتي
طول وعرض
شجري ثابت
فوق الأرض
بوفّي السنة
بعد الفرض
توفيق ربِّ
أغلى هديّه
أنا مش عايزك
 تبكي عليَّ
............
صالح شرف الدين
يناير 2012م

ليست هناك تعليقات: